فاصله کالارسانی از سربیشه به افغانستان کوتاه‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه گفت: با اجرای پروژه راه سربیشه، درح، پایانه مرزی و نیز راه پایانه مرزی ماهی‌رود فراه افغانستان فاصله کالارسانی از سربیشه به غرب افغانستان کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا حسینی گفت: اجرای پروژه راه سربیشه، درح، پایانه مرزی و نیز راه پایانه مرزی ماهی‌رود فراه، افغانستان با هزینه بیش از ۳۲ میلیارد تومان در حال احداث است و با این اقدام فاصله کالارسانی از سربیشه به غرب افغانستان ۶۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
وی در بررسی مشکلات راه‌های شهرستان سربیشه اظهار داشت: ضریب برخورداری راه آسفالته به نسبت میانگین استان پایین‌تر است.
حسینی افزود: شهرستان سربیشه با ۸‌هزار و ۲۲۰ کیلومتر مربع وسعت و ۳۰۸ روستا و دو شهر دارای ۲‌هزار و ۹۸ کیلومتر شبکه راهی بوده که ۶۲۲ کیلومتر آن شامل راه‌های اصلی و فرعی و یک‌هزار و ۴۷۶ کیلومتر آن راه روستایی است.
فرماندار سربیشه یادآور شد: از مجموع ۲‌هزار و ۹۸ کیلومتر راه ۸۰ کیلومتر آسفالت اصلی شریانی، ۳۶۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و ۴۷۷ کیلومتر راه آسفالته روستایی است.
حسینی خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی مناسب واقع شده در شهرستان سربیشه بر سر راه شریان‌های مهم جنوب به شمال و غرب به شرق به ویژه مجاورت کشور افغانستان، تردد بیش از حد بار و مسافر و وجود پایانه مرزی و گمرک رسمی استان در میل ۷۸‌، سرعت احداث پروژه دو بانده شدن جاده اصلی سربیشه نهبندان که از مصوبات سفر هیئت دولت است و همچنین تأمین اعتبار کافی برای پروژه راه سربیشه درح و گمرک و پایانه مرزی ماهی‌رود یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
وی تصریح کرد: لازم است برای پایان انتظار مردم در رابطه با دو بانده شدن جاده اصلی قطعه دوم پروژه که عملیات آن از بیرجند شروع شده است از سربیشه نیز آغاز شود.
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از پروژه‌های مهم در حال احداث شهرستان که برای استان و شرق کشور نیز بسیار مهم است اجرای پروژه راه سربیشه، درح، پایانه مرزی و نیز راه پایانه مرزی ماهی‌رود فراه، افغانستان با هزینه بیش از ۳۲ میلیارد تومان در حال احداث است.
محمدرضا صابری افزود: با این اقدام فاصله کالارسانی در غرب افغانستان ۶۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و نقش مهمی در توسعه شرق کشور دارد.
وی بر اجرای هرچه سریع‌تر باند دوم بیرجند، سربیشه و نهبندان تاکید کرد و از قبول اجرای پروژه توسط پیمانکار با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با آمدن سرپرست وزارت راه به استان ۴۵ کیلومتر آن تامین اعتبار و موافقت اجرا صادر شده که باید تا هفته دولت سال ۹۱ به بهره‌برداری برسد.
معاون وزیر راه و ترابری در امور اجرایی نیز گفت: مهم‌ترین نیاز برای توسعه استان تازه تأسیس، اجرای پروژه‌های زیر ساخت از جمله راهسازی است.
احمد صادقی افزود: برنامه تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه و راه‌های فرعی به راه اصلی در برنامه کار وزارت در این استان است.
وی یادآور شد: کوتاه‌تر شدن ۶۰۰ کیلومتر راه با اجرای پروژه‌های راه ماهی‌رود به فراه افغانستان که در حال ساخت است یک مزیت مهم برای منطقه به حساب می‌آید.
معاون وزیر راه و ترابری گفت: به هر میزان که استان در پروژه‌های راه‌های روستایی مشارکت کند وزارتخانه تامین اعتبار می‌گیرد و قرار است در مدت کوتاهی میزان برخورداری راه آسفالته استان و شهرستان به میانگین کشوری برسد.

۳۱
اردیبهشت ۱۳۹۰
نویسنده
دیدگاه‌ها بدون دیدگاه
برچسب‌ها

دیدگاه‌ها بسته است.